Останнім часом клієнти ПриватБанку дедалі частіше скаржаться на те, що з їхніх рахунків зникають гроші, і при цьому банк не вимагає жодного підтвердження транзакції. У той же час, коли самі користувачі намагаються переказати або зняти велику суму, ПриватБанк блокує операцію до підтвердження.

На скарги українців звернули увагу на сайті «Мінфін». У матеріалі йдеться про те, що громадяни, які постраждали від шахраїв, можуть скористатися процедурою зворотного платежу — чарджбеком. Ця процедура не потребує звернення до правоохоронних органів і дозволяє повернути кошти у разі несанкціонованої транзакції.

Українці у банку. Фото: скрін youtube
Українці у банку. Фото: скрін youtube

Зокрема, наводиться приклад клієнта ПриватБанку, з картки якого було знято 100 євро після того, як він скористався підозрілим сайтом і сам ввів свої дані. Чоловік звернувся до кіберполіції, але це не дало жодного результату. Через деякий час він отримав SMS-повідомлення про нові спроби зняття коштів — однак цього разу грошей на рахунку не було. У банку йому порадили лише заблокувати картку.

У скарзі клієнт зазначив, що не розуміє, чому банк не блокує підозрілі операції і не вимагає підтвердження транзакцій, які, ймовірно, проводять шахраї.

Популярні новини зараз
Одна кнопка – мінус усі гроші: що не можна забувати зробити з банкоматом, щоб не залишитися без зарплати Пакують з "бронею" і без ВЛК: з'явилися тривожні приклади "бусифікації" від ТЦК ТЦК не мають права вимагати: омбудсман пройшовся по вуличним рейдам з мобілізації Грошей стане більше: українцям виплатять одноразову допомогу
Показати ще

На сайті «Мінфін» пояснили, що при крадіжці коштів через Інтернет можна подати заяву на чарджбек. Це стосується ситуацій, коли продавець не повертає гроші за онлайн-замовлення або виявляється шахраєм.

Жінка перед ноутбуком
Жінка перед ноутбуком

Щоб ініціювати повернення коштів, необхідно звернутися до банку, який випустив картку, із заявою на повернення за спірну транзакцію. Подати запит можна протягом 120 днів з моменту списання коштів. Після цього банк проводить перевірку і визначає, чи були порушення. Якщо докази є, продавець повинен або повернути кошти, або надати заперечення.

У Мінфіні також наголосили, що поліція не займається поверненням коштів — це відповідальність банку та платіжної системи. Крім того, рекомендується встановити ліміти на онлайн-платежі, а у разі шахрайства — негайно блокувати картку та відкривати нову. Інакше спроби незаконного зняття коштів можуть продовжуватися.

Нагадаємо, клієнти залишаються без грошей: ПриватБанк без попередження урізає ліміти

Як повідомляв портал Знай.ua, повна тиша замість підтримки: ПриватБанк може заблокувати картку за спробу переказати гроші

Також, ПриватБанк попередив про тарифні зміни: які послуги стануть платними