В Україні побутові споживачі зобов’язані своєчасно оплачувати житлово-комунальні послуги. Водночас трапляються ситуації, коли послуги надаються неналежної якості. У таких випадках у багатьох виникає питання: чи можна вимагати перерахунок або знижку. Юрист АО EvrikaLaw Андрій Шелих розповів, у яких випадках закон не передбачає перерахунку.

За словами Шелиха, законодавство визначає низку ситуацій, коли споживачам не буде проведено перерахунок за ЖКП, навіть якщо послуга була надана неналежним чином. По-перше, це випадки, коли послуги не надавалися через ремонтні або профілактичні роботи, а також ліквідацію аварійних ситуацій. Така ситуація вважається обґрунтованою, і нарахування оплати зменшувати не будуть.

По-друге, перерахунок не проводиться, якщо нарахування здійснювалося за показаннями комерційних вузлів обліку до їх встановлення. Це стосується, наприклад, квартир або будинків, де не було встановлено лічильників на воду чи тепло, але нарахування здійснювалося за нормативами або розрахунками.

Комунальні послуги, скріншот з відео
Комунальні послуги, скріншот з відео

Ще одна причина відмови у перерахунку — коли ненадання або низька якість послуг виникла з вини самого споживача. Це може стосуватися ситуацій, коли користувач квартири самостійно блокує роботу обладнання або не забезпечує доступ до лічильників.

Популярні новини зараз
Право на відстрочку не врятує: кого можуть мобілізувати після 6 листопада Школярів відучують від "совкового виховання": що намагаються "зламати" вчителі Навіть пенсія не врятує від мобілізації: ким зацікавиться ТЦК Підвищення пенсій скасують для тисяч українців: кого омине індексація
Показати ще

Особливо важливою є позиція щодо опалення та температурного режиму. Навіть якщо фактична температура у приміщенні з індивідуальним вузлом обліку тепла не відповідає нормативам, перерахунок може не проводитися, якщо встановлено, що параметри обладнання працювали правильно.

Останній пункт, на який звертає увагу юрист: якщо виконавець послуг доведе, що якість на точці обліку відповідала нормам закону «Про житлово-комунальні послуги» та умовам договору, споживач не матиме підстав вимагати знижку або перерахунок. Це означає, що навіть при скаргах на низьку якість послуг, закон дозволяє постачальнику залишити нарахування без змін, якщо фактично він виконав свої зобов’язання відповідно до нормативів.

Нагадаємо, українцям повернуть гроші за комуналку: викрито масштабні тарифні махінації

Раніше ми розповідали, що комуналка з'їсть половину зарплати: які послуги стали дорожчими

Також, українці отримають знижку на опалення: кому пощастить у зимовий період