Війна сильно вплинула на споживчі звички українців, проте значна частина людей із доходом вище середнього прагне не відмовлятися від улюблених речей й занять, які приносять радість та задоволення. Про це йдеться в результатах дослідження "Споживчий прагматизм: як війна змінила наше споживання", що було проведене компанією Gradus у співпраці з Vogue Ukraine.

Купівля одягу в магазині, фото elements.envato
Купівля одягу в магазині, фото elements.envato

Опитування, у якому взяли участь 600 респондентів, виявило ключову тенденцію: 88% опитаних орієнтуються на життя в теперішньому моменті, а 85% намагаються підтримувати емоційний баланс, дозволяючи собі радісні моменти. Особливо це проявляється серед молоді віком 25–34 роки.

Пріоритети витрат: фото Gradus Research Plus
Пріоритети витрат: фото Gradus Research Plus

Здоров’я та якість стали пріоритетом

Попри те, що 47% опитаних скоротили витрати на основні потреби, споживчі інтереси зазнали значних змін у бік таких напрямів:

Популярні новини зараз
Нові правила оплати та передачі показників: "Нафтогаз" попередив споживачів Чекайте допомогу від держави: призначать виплати на півроку Один клік і грошей немає: ПриватБанк попередив про нову загрозу Нові правила зняття готівки: ПриватБанк повідомив про обмеження
Показати ще
  • 77% заявили, що купують менше, але обирають товари кращої якості;
  • 76% інвестують у своє здоров’я та медичні послуги;
  • 59% виділяють гроші на речі, які допомагають підтримувати емоційний стан;
  • 52% спрямовують кошти на саморозвиток і отримання досвіду (наприклад, навчання чи подорожі).

Щодо вибору брендів у категоріях fashion & beauty, головними критеріями стали якість і довговічність продукції (39%), тоді як престиж відійшов на задній план (11%).

Гендерні особливості у стратегіях економії

Дослідження ще й виявило помітну різницю в підходах до витрат між чоловіками та жінками.

Жінки демонструють меншу схильність до економії, адже 61% із них не хочуть скорочувати витрати на важливі для себе речі. Серед чоловіків це число становить лише 47%.

Емоційні покупки залишаються популярними серед 70% жінок і 50% чоловіків.

Товари класу люкс лише частково зберегли свою актуальність: 19% опитаних вважають їх важливим елементом життя, що допомагає зберігати внутрішню гармонію, однак 32% зазначили, що стали менш схильними до таких покупок.

Споживання предметів розкоші: фото Gradus Research Plus
Споживання предметів розкоші: фото Gradus Research Plus

Раніше портал Знай писав, що розвага може мати наслідки: українців почали штрафувати за відео у TikTok.

Також портал повідомляв про ануляцію субсидій: які зміни стануть приводом для скасування допомоги.

Крім того, ми інформували, що трудовий стаж не загубиться: у Раді готують нововведення для пенсіонерів.