На сайті "Мінфін" повідомили, що користувачі ПриватБанку, які постраждали від шахрайських дій, можуть скористатися процедурою чарджбека — повернення коштів без звернення до правоохоронних органів.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяДедалі більше клієнтів ПриватБанку скаржаться на те, що шахраї можуть списувати гроші з їхніх карток без необхідності підтвердження операцій . При цьому, якщо сам клієнт намагається переказати велику суму або зняти гроші, банк вимагає верифікацію.
Як відбуваються крадіжки та що робити
Один із клієнтів банку розповів, що, незважаючи на багаторічне обслуговування в ПриватБанку, одного разу з його рахунку було списано 100 євро. Пізніше з'ясувалося, що операція пройшла через сайт, на якому він сам запровадив свої платіжні дані.
Після звернення до кіберполіції результату не було. Більше того, клієнт знову почав отримувати SMS повідомлення про спроби списання коштів, однак грошей на рахунку вже не було. При зверненні до банку йому порадили лише заблокувати картку, не запропонувавши інших рішень.
"Я не розумію, чому банк не вимагає підтвердження таких транзакцій і не вживає жодних заходів для захисту коштів", - поскаржився клієнт.
Що робити при онлайн-шахрайстві
На сайті "Мінфін" пояснили: у разі шахрайського списання грошей через Інтернет клієнт має право ініціювати повернення коштів – оскаржити сумнівну транзакцію . Ця процедура застосовується, якщо продавець виявився шахраєм або не виконав зобов'язання щодо онлайн-купівлі.
Щоб скористатися чарджбеком , необхідно подати заяву до банку-емітенту картки протягом 120 днів з моменту проведення операції. Банк проведе перевірку — якщо порушення підтвердяться, гроші може бути повернено або продавець повинен буде надати обґрунтування своїх дій.
Правоохоронні органи не займаються поверненням коштів – це зона відповідальності банків та платіжних систем. Після виявлення підозрілої активності клієнту необхідно якнайшвидше:
- звернутися до банку;
- встановити ліміти на онлайн-операції;
- при необхідності — закрити стару карту та випустити нову, щоб уникнути повторних списань.
"Банк зобов'язаний допомогти, але й сам клієнт повинен виявляти обережність. Якщо ці карти потрапили до шахраїв — потрібно негайно блокувати карту, інакше спроби розкрадання продовжуватимуться", — наголосили в "Мінфін".
Нагадаємо, раніше ПриватБанк почав без попередження урізати кредитні ліміти.
Як повідомляв портал "Знай.ua", мобільний зв'язок хочуть вимикати під час повітряної тривоги.
Також "Знай.ua" писав, що не можна забувати зробити з банкоматом після зняття готівки.