Минулої зими блекаути стали справжнім випробуванням для транспорту. Люди залишалися без метро, тролейбусів і шукали будь-які способи дістатися додому чи на роботу.

Київське метро під час відключень виконувало роль укриття — працювали аварійне світло, вода й частково мобільний зв’язок. Проте навіть генератори не здатні забезпечити рух поїздів, бо система потребує значно більше енергії, пише Delo.ua.

Тому основний тягар падав на автобуси. Дизельні та газові машини не залежать від електрики, їхні маршрути можна змінювати й запускати резервні лінії. Саме автобуси ставали хребтом мобільності, тоді як трамваї й тролейбуси були майже непрацездатними. Водії працювали у подовженому режимі, а диспетчери координували рух у реальному часі.

Громадський транспорт. Фото: скрін youtube
Громадський транспорт. Фото: скрін youtube

Таксі та приватні перевізники теж відігравали роль.

Популярні новини зараз
Боржників більше не питатимуть: податкові борги спишуть автоматично Школяр отримає 5 балів, навіть якщо написав на 9: вчителі включають "суб'єктивність" та занижують оцінки ПФУ скоротив фінансування пенсій: що чекає на стареньких В Україну завезли небезпечну для життя продукцію: покупців просять перевіряти товари у магазинах
Показати ще

"Ми виходили на лінію навіть при відключеному зв’язку, працювали від генераторів" — згадують таксисти.

Але їхня кількість обмежена, а тарифи у кризу зростали, що робило поїздки недоступними для багатьох.

Міста виробили кілька стратегій. Якщо відключення триває до 6 годин — метро працює як укриття, автобуси дублюють головні маршрути, а таксі збільшує кількість рейсів. Якщо ж світла немає добу й більше, транспорт переводять у режим забезпечення лише лікарень, шкіл і центрів допомоги.

Метро, ​​українці, кадр з відео
Метро, ​​українці, кадр з відео

Громадський транспорт тоді виконує й соціальну місію — станції метро й автобуси стають пунктами обігріву, тут працюють мобільні медичні бригади. Особливу увагу приділяють літнім людям, сім’ям із дітьми та людям з інвалідністю.

Але такі режими дорогі. Автобуси споживають більше пального, генератори — енергоресурсів, водіям платять підвищені зарплати. Метро втрачає мільйони гривень щодня через зупинку, а бюджети міст швидко виснажуються.

Громадянам радять готуватися — мати офлайн-карти, павербанки, знати пішохідні маршрути й носити готівку.

Раніше ми повідомляли, до 7 годин без світла: українцям приготували графіки відключень.

Відключення світла та опалення: які міста у зоні ризику - детальніше на Знай.ua.

Нагадаємо, до 1500 шахедів на добу: українців закликали готуватись до найгіршого сценарію.