В Україні починає зникати мед, а ціни ростуть швидше, ніж очікували навіть пасічники.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЧерез слабкий урожай 2025 року, який становить лише 25–35% від звичайного, продукту вистачить лише для внутрішнього ринку — експортувати майже нічого, пише AgroTimes.
Голова ради директорів "Пасіка 21" Сергій Шаронін пояснив, що основні покупці меду — експортери, які зазвичай скуповують до 75% урожаю й формують ціну. Та цього року вони все одно піднімають оптові ціни, не зважаючи на брак продукту.
Ще один гравець ринку — фасувальники, які продають мед у супермаркетах. Але цей сегмент мізерний — лише 3–4% меду потрапляє на полиці магазинів, тому він не впливає на вартість. Через це у роздріб мед часто зникає, а не дорожчає — постачальники не хочуть продавати нижче собівартості.
Сьогодні оптова ціна експорту до ЄС зросла до 90 гривень, і продавати за кордон стало вигідніше, ніж на внутрішньому ринку. Близько 20% меду реалізується напряму або через посередників, які швидко реагують на будь-яке зростання вартості.
Великі пасіки здають мед оптом, бо не мають часу на роздріб. Малим пасічникам важче — ціна залежить від купівельної спроможності людей, а також конкуренції з супермаркетами, які гарантують якість і відсутність антибіотиків.
Раніше ми повідомляли, гаманець схудне, а стіл спустіє: ключовий продукт стане дефіцитом.
Ціни на продукти влаштували "американські гірки": що подорожчало, а що впало на 23% - детальніше на Знай.ua.
Нагадаємо, новий удар по гаманцях: супермаркети підвищують ціни на соціально значущі продукти.