Спеціально для наших читачів ми знайшли цікаву, корисну і важливу інформацію. Українцям потрібно знати, які права є у громадян і який багаж знань допоможе при зустрічі з так званими колекторами.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяНе секрет, що багато громадян, взявши гроші в борг, стикаються з діяльністю колекторських компаній, яка виходить за рамки правового поля.
Про це пише Оксана Нужна, начальник відділу "Вільногірського бюро правової допомоги" в мережі Facebook.
Основна функція колекторів-стягнення боргів з боржників. Ця функція може також визначатися як послуга, що надається колектором відповідним кредиторам. В такому випадку колектор виступає посередником між кредитором і боржником.
Купуючи право вимоги до боржників у кредиторів, колектор фактично набуває статусу нового кредитора, дозволяє йому вносити корективи в зобов'язання сторін.
Отже, законним цивілізованим методом стягнення боргу є звернення до суду. Колектори часто діють методом залякування і пресингу, використанням в листах-претензіях якісь "розумні" слова, банківські терміни та цифри. Є навіть випадки, коли колектори надсилають фальшиві рішення суду про стягнення боргу.
Людина під таким тиском іноді погоджується віддати суму грошей, яку вимагають, щоб тільки його залишили в спокої. Але якщо уважно читати листи колекторських агентств, то може виявитися, що інформація надається людині зі збоченням змісту, термінів та понять.
Потрібно зазначити, що будь-які заходи з примусового стягнення заборгованості можуть використовуватися виключно:
- органами державної виконавчої служби;
- за рішенням суду, що набрало законної сили;
- за умови подання виконавчого листа та відкриття виконавчого провадження;
- з дотриманням усіх офіційних процедур, передбачених Законом України "Про виконавче провадження".
Як поводитися, коли до вас прийшли колектори:
1. Тримати себе в руках. Зберігати спокій і почуття самоповаги.
2. Не піддаватися на провокації.
3. Попросити ваших візитерів, як мінімум, представитися.
4. Пам'ятайте: ваше право - не спілкуватися з колекторами. Тим паче, не варто говорити, якщо ці особи відмовляються називати себе. Ви маєте право навіть не відкривати їм двері свого будинку.
5. Категорично не рекомендуємо відповідати на питання про право власності на квартиру або інше майно.
6. Як максимум можна взяти для ознайомлення папери, які принесли колектори. Але при цьому нічого не відповідати.
7. Якщо ломитимуться в двері - викликати поліцію.
8. Якщо вимоги будуть настирливими (повторні візити, телефонні дзвінки, пресинг, погрози), слід звернутися до поліції із заявою про вчинення кримінального злочину.
А тепер ознайомтеся зі статтею Оксани Нужної детальніше, адже в ній дійсно багато корисної та важливої інформації:
Раніше повідомляли, "Вважають за лохів...": українці розкрили нову схему Vodafone - тягнуть гроші без дозволу.
Як повідомляв Знай.uа, "Збій - грошей немає": українці бояться підходити до терміналів "ПриватБанку".
Знай.uа писав, колектори українського банку погрожували 9-річному хлопчику.