Дуже довго чекали і нарешті це сталося. В Україні з'явилася аеромедична "швидка". Вертоліт ЄС-145, або, як його називає командир, "ластівка" - це справжня літаюча реанімація. Всередині - дефібрилятор, апарат штучної вентиляції легенів, аспіратор.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це стало відомо завдяки публікації Ірини Заславець для порталу Reporters.Media.
- Ви такі добрі до мене. Дай вам Бог здоров'я,-78-річній Розалії Миколаївні заважає говорити киснева маска. Її слів майже не чути через гул гвинта. А вона все одно дякує безупинно - і правнуків дочекатися! Ось як у мене-чотири правнуки є.
У жінки підозра на інсульт, і тільки на ношах її занесли на борт вертольота, щоб вчасно доставити до Львівської лікарні швидкої допомоги.
- Ви тільки уявіть, - схиляється над пацієнткою лікар, - зуміли дожити до тих часів, коли в Україні вертольоти за хворими прилітають!
Розалія Миколаївна посміхається-віриться насилу.
Однак у міністерствах-охорони здоров'я та внутрішніх справ - обіцяють: незабаром так рятувати будуть ледь кожного українця з інфарктом, інсультом чи важкою травмою, якщо через погані дороги чи велику відстань не встигатимуть вчасно довезти до медзакладу каретою "швидкої".
Принаймні в межах пілотної програми з аеромедичної евакуації таких пацієнтів до лікарні з необхідним обладнанням і фахівцями транспортувати будуть не інакше, як вертольотами. У квітні стартували зі Львівщини, і Розалія Миколаївна стала першою такою "пасажиркою".
Вертоліт ЄС-145, або, як його називає командир, "Ластівка" - це справжня літаюча реанімація. Всередині-дефібрилятор, апарат штучної вентиляції легенів, аспіратор. Словом, все необхідне, щоб надати невідкладну допомогу і зберегти людині життя під час транспортування.
- У будь-якому необхідному місці ми приземлимося, заберемо постраждалих і доставимо туди, куди буде потрібно, - говорить помічник командира Костянтин.
Для посадки цей вертоліт не вимагає якогось спеціально обладнаного майданчика, досить Рівного просторого місця розміром 15 на 15 метрів. Костянтин не приховує: дуже хоче літати, в цьому році він поки не налітав і десяти годин, а для пілота це мука. Хоча додає:-краще, звичайно, не мати ситуацій, коли доведеться когось рятувати.
Однак такі ситуації трапляються щодня. Щорічно в Україні фіксують понад 100 000 інсультів і 40 000 інфарктів. Ще 26000 українців торік постраждали в дорожніх аваріях. І часто трапляється так, що поруч немає закладу охорони здоров'я, де могли б надати необхідну кваліфіковану допомогу, тому дорога займає час, якого у людини часто просто немає.
За розробленими стандартами, у екіпажу і медиків - одна хвилина, щоб після виклику добігти до вертольота. І все дійсно біжать. Пілот Костянтин попереду. Діставшись до повітряного судна, він хапає журнал з картами і якимись записами. Одягає навушники, зв'язується з диспетчерами.
Раніше повідомляли, Українська амазонка пішла на фронт, щоб захистити п'ятьох дітей і Батьківщину: "Душа боліла...".
Як повідомляв Знай.uа, Надія Савченко заявила, що полетить бомбити Воронеж.
Знай.uа писав, Верховна Рада прийняла новий закон про проходження ЗНО: що змінилося.