В Україні покупці мають законне право розраховуватися будь-якими банкнотами чи монетами, незалежно від їхнього номіналу. Проте у магазинах нерідко трапляються ситуації, коли касирам не вистачає решти, і вони відмовляються прийняти купюру, пропонуючи клієнту «піти розміняти».

Як пояснюють експерти проєкту «Захист прав споживачів», така поведінка є порушенням законодавства.

«Проблема відсутності решти – не ваша відповідальність, а касира. Якщо касир наполягає на відмові, слід звертатися до адміністрації магазину і зафіксувати факт порушення», – зазначають фахівці.

Каса у супермаркеті / фото: Freepik
Каса у супермаркеті / фото: Freepik

Закон покладає обов’язок контролю за наявністю коштів для видачі решти саме на працівників каси, а не на покупців. Тобто навіть якщо у касира немає дрібних грошей, відмова прийняти купюру є незаконною.

Популярні новини зараз
Гороскоп на сьогодні 26 жовтня: зв'язки овнів, плани левів та гармонія стрільців Пенсіонерів змусять обирати: отримувати зарплату чи пенсію Під ударом зарплати, пенсії та стипендії: хто може втратити до 70% виплати Платити доведеться всім: в Україні готують додатковий податок
Показати ще

Фахівці наголошують: вимога від клієнта самостійно знайти решту або здійснити розмін великої купюри в іншому місці — це фактичне перекладання службових обов’язків на споживача.

Якщо покупцю відмовляють у прийомі готівки, він має право:

  • звернутися до адміністрації торговельного закладу;

  • залишити скаргу у книзі відгуків і пропозицій;

  • або подати заяву до Держпродспоживслужби, яка розглядає такі порушення.

Окремо експерти нагадали, що охоронці торговельних мереж не є працівниками магазинів, адже зазвичай вони працюють через приватні охоронні компанії.

Охорона супермаркету, скріншот: YouTube
Охорона супермаркету, скріншот: YouTube

Тому вони не мають права вимагати від покупців компенсації за зіпсований товар чи втручатися у спірні ситуації з оплатою.

«Охоронці не мають права вказувати, що робити з товаром. У таких випадках потрібно звертатися до правоохоронних органів», – підкреслюють експерти.

Якщо охоронець все ж вимагає сплатити за зіпсований товар, покупцю варто наполягати на перегляді відео з камер спостереження — це допоможе встановити обставини. Утім, юристи попереджають, що відеозапис не завжди гарантує справедливе рішення, тому в подібних випадках краще звертатися до поліції.

Нагадаємо, мінус платіжка: українці можуть не платити за одну з комунальних послуг

Раніше ми розповідали про погашення прострочених боргів: хто отримає спецдопомогу на комуналку

Також, переплатите пристойну суму: адвокат розповів, як нараховується пеня за борги з комуналки