З сонячної Аргентини прийшли доволі цікаві новини. Так, місцеві палеонтологи виявили новий вид хижого динозавра, якого назвали Llukalkan aliocranianus. Цей вид відноситься до абелізавридів - групі двоногих великих м'ясоїдних динозаврів, які мешкали в Південній півкулі, в той час як Північну населяли тиранозаври.

Про це відкриття стало відомо завдяки матеріалу вчених, який вони надали виданню Journal of Vertebrate Paleontology.

Ллукалкан був одним з найбільших хижаків Патагонії, досягав п'яти метрів в довжину, мав чутливий нюх і потужні щелепи, був озброєний гострими кігтями на верхніх і нижніх кінцівках.

Череп ллукалкана має характерні виступи, що роблять його схожим на деяких сучасних рептилій, наприклад, ігуан. За оцінками дослідників, динозавр також відрізнявся від інших хижаків чуйним слухом.

Llukalkan aliocranianus © Jorge Blanco/Journal of Vertebrate Paleontology

Популярні новини зараз
Комунальники масово подають до суду на неплатників: яка заборгованість вважається критичною Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову З 28 квітня та до 5 травня: "Нафтогаз" закликав споживачів оглянути газові лічильники Штрафи від 3,5 тисяч гривень: "Газмережі" попередили власників газових плит та колонок
Показати ще

Відмінною особливістю динозавра є невелика задня заповнена повітрям пазуха в зоні середнього вуха, яка до цього часу не спостерігалася в жодного іншого абелізаврида. На думку вчених, слух у нього був схожий на слух сучасних крокодилів.

Ллулкалан мовою мапуче (індіанського народу в Чилі та Аргентині) означає "Той, хто викликає страх". Він населяв Патагонію приблизно 80 мільйонів років тому разом з ще одним абелізавридом - Viavenator exxoni. Викопні рештки ллукалкана і віавенатора було виявлено всього в 700 метрах один від одного в формації Бахо-де-ла-Карпа.

На сьогоднішній день в Патагонії виявлено майже десять видів абелізавридів. Ці динозаври мешкали і в інших районах стародавнього материка Гондвани, включаючи територію сучасних Африки, Індії, Антарктиди та Австралії.

Раніше повідомляли, найстаріша кішка в світі пережила кілька поколінь: тварині вже 160 людських років.

Як повідомляв Знай.uа, найбільший морський монстр "ховався" в Антарктиді: 12-метрове створіння виявилося старше за динозаврів.

Знай.uа писав, у Криму вчені виявили останки величезних шаблезубих кішок: печеру знайшли при будівництві траси.